AnaSayfa
 
İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir. Sen kendini bilmezsen, bu nice okumaktır. YUNUS EMRE
 
Menu
 

 

 

 
 
Okul Sonrası Etkinlikler
 

Eray BECEREN

Yazılı ve sözlü sınavlar, ödevler, bir sonraki sene gidilecek okula giriş sınavların yoğunluğu ve heyecanı ile çok yoğun tempoda geçen bir ders yılından sonra çocuklarımız yaz tatiline başlamış bulunuyorlar. Sanırım her biri dinlenmeyi ve eğlenmeyi fazlasıyla hak ettiler. Onlar bu okul dışı etkinliklerinde eğlenip dinlenirken, aynı zamanda duygusal ve sosyal konularda gelişimlerine katkıda bulunabiliriz.

Anne-babalar çocuklarının okul sonrası hangi etkinlikleri yapacağına nasıl karar vermelidirler? Okul sonrası etkinlikler, tenis, takım sporları ve uzak doğu sporlarından, dansa kadar değişkenlik göstererek çocukların yeni öğretim yılına daha iyi başlamalarına yardımcı olur.

Amaç, okul günlerinin sona ermesinden çok sonra bile çocukları, etkinliklere özenen ve harekete geçmeye hazır halde tutmaktır. Günümüzde futbol, basketbol ve dans gibi etkinlikler daha çok ilgi görmektedir, fakat daha az fiziksel güce dayanan etkinlikler de çocuğun ileride iyi bir yetişkin olmasında eşit dereceli katkıda bulunabilir.

Belki de müfredat programı dışı bu etkinliklerin en mühim boyutu; çocuklara amaçlarını, yaratıcılıklarını ve içinde yaşadıkları dünyayı keşfetme fırsatını sunmasıdır. Bu seçim mutlaka tecrübeli bir profesyonelin nezareti altında yapılmalıdır.

Hangi etkinliğin çocuğunuz için en iyisi olduğu, çocuğunuzun kişiliğine bağlıdır. Örneğin, hiperaktif veya davranışsal sorunu olan bir çocuk için en uygun olacak spor, uzak doğu sporları  olabilir ki; bu sporlarda ekstra enerji, pozitif yönde odaklaştırılır.

Her aile, çocuğu için en iyisini yapmak ister ve bu girdi ile amaçlarının öğrencilerin okulda potansiyellerine ulaşmalarına yardımcı olmaktır.

Etkinlik seçimi stratejik karardır. Örnek olarak, mevcut araştırmalara göre müzik etkinlikleri ile matematik ve yabancı dil derslerinin alaka lı olduğunu saptanmıştır. Bu sebepten, çocuğun bu alanlarda daha iyi performans göstermesini arzulayan aileler, çocuklarının müzikle ilgilenmesini teşvik edebilirler.

Müzik dersleri çocuklarının yaratıcı yola sevk edecek iyi bir etkinliktir. Müziğe erken başlangıç kesin bir artıdır: “Erken başlamak yaş limiti geçmediği sürece iyidir. Örneğin, gitar için dikkat ve el maharetine ihtiyaçları vardır. Bazı çocuklar Suzuki eğitim metodu ile eğitime 3 yaşında başlar. Bazı aileler de çocukları ile birlikte derse katılırlar ki onların iştiraki çocuğun motivasyonu için çok önemlidir.

Organize Sporlar çocuklara takım çalışması ve sportmenliği öğrenme fırsatı verir. Takım sporları çocuklara daima kendi ihtiyaçlarının öncelikli  olmadığını öğretir ve destek sistemine sahip olduklarını gösterir.

Organize sporlar, çocuklara diğerleri ile nasıl geçineceklerini öğretir ve ortak bir amaca yönelik çalışmanın değerini gösterir. Eğer çocuklarınız takım sporlarına ilgili değilse, bu değerleri farklı etkinlikler yoluyla da öğrenebilir.

Yakın zamanda Fortune 500 CEO (chief executive officers. Yönetim kurulu başkanları)’ları arasında yapılan araştırma sonucuna göre; en başarılı CEO’ların ortak paydaları, müfredat dışı program etkinliklerle katılımları olduğu ortaya çıkmıştır.

Dans, jimnastik, uzak doğu sporları, binicilik, gibi bireysel etkinlikler güven, koordinasyon aşılayarak konsantrasyonu geliştirir.

Bale, ciddi bir disiplindir. Odaklaşma, kendini adama, özentegrasyon, vücut farkındalığı, öz saygı, kültür ve sanat anlayışını geliştirir.

Jimnastik, sıçramanın/zıplamanın ötesinde bir spordur. Çocukların özgüven, koordinasyon ve hareket yeteneğini geliştirir.

Binicilik, tüm aile bireylerinin katılabileceği, güven geliştiren, harika bir spor dalıdır. Uzak doğu sporları da diğer bir iyi seçimdir. Bu sporlar; özgüven, öz saygı ve hareket yeteneklerini geliştirerek disiplin öğretir. Ayrıca bu sporlar, takım sporlarına ilgili olmayan çocuk için önemli bir alternatiftir.

Sanat faaliyetleri, çocuklar için inanılmaz derecede ödüllendirici olabilir, çünkü kendilerini yapıcı yollarla ifade edebilirler. Çalışmalarının kalitesi önemli değildir, zira burada önemli olan çocuğun geçtiği süreç ve tecrübe ettiği dönemdir.

Yaz kampları ve izcilik faaliyetleri de okul sonrası dönem için önemli etkinliklerdendir. Bu programlarla çocuklar yeni yaşam yetenekleri öğrenirler ve yeni arkadaşlarla tanışırlar. Çocuklar işbirliği ve karar vermeyi öğrenirken, hoş vakit de geçirirler.

Çocukları, okul sonrası aktif ve ilgili tutmak, onların daha az problemle karşılaşacağı anlamına gelir. Çocukların, anlamlı buldukları şeylere aktif katılımı, onların toplumla daha sıkı ilişkiler geliştirmesini sağlar. Çocuklar daha az izole edilmiş hissettiği zaman depresyon ve sıkıntıdan daha uzak kalmış olurlar.

Aileler çocukları özel ilgi alanlarına yönlendirmelidir. Fakat bunun anlamı kesinlikle ilgilerine zorlamak değildir. Anne-babayı heyecanlandıran yada kendilerinin çocukluklarında isteyip yapamadıkları bir şey çocuğu motive etmeyebilir.

Bu konuda kılavuz gayet basit: Çocuğu bir etkinliğe başlatın ve ilgili olduğu ifade ederse devam edin.

PERSONAL EXCELLENCE,AĞUSTOS 2002
 


Paylaş

İsim  
E-Posta    
Yorum  
 
 

 
 
  Tasarım ve Uygulama Kumsaati Ltd. Şti' ne aittir. Copyright © 2009