|
|
|
|
|
Duygusal ve Sosyal Zeka Eğitimleri "ANAHTAR EĞİTİM" ile yürütülmektedir. www.anahtaregitim.com
|
|
|
|
 |
 |
PSY3101 E.I. DERSİ
|
|
 |
|
Dersin İçeriği: Duygusal Zeka Yetkinliklerini anlayabilmek için temel kavramları vermek, söz konusu yetkinliklerin iş hayatına ve günlük yaşama uygulanmasını incelemek.
Dersin Amacı: Günümüzde giderek daha önemli hale gelen Duygusal Zeka becerileri ile ilgili olarak bilgi, beceri, yüksek farkındalık kazandırmak; duygu ve sosyal ilişki temelli sorunlara çözüm getiren bakış açıları konusunda paylaşımlarda bulunmaktır. Öğrencilere iş ve özel hayatlarında kulla-nabilecekleri temel Duygusal Zeka Becerileri kazandırmaktır.
Dersin Kazandıracağı: Bilgi ve Beceriler Öğrencilere iş ve özel hayatlarında kullanabilecekleri temel Duygusal Zeka Becerileri kazandıracaktır.
Ders Kitabı (Notu)
* Goleman, Daniel, Boyatzis, Richard, McKee, Annie, Yeni Liderler, Varlık Yayınları: İstanbul, 2003.
* Møller, Claus, Hearthwork, TMI: Hillerød, 2000.
Yararlanılacak Diğer Kaynaklar
* Goleman, Daniel, Duygusal Zekâ Neden IQ’dan Daha Önemlidir?, Var-lık Yayınları: İstanbul, 1996.
* Goleman, Daniel, İşbaşında Duygusal Zekâ, Varlık Yayınları: İstanbul, 1998.
* Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık: İstanbul
* Baltaş Zühal, Baltaş Acar, Beden Dili, Remzi Kitabevi: İstanbul
DERS PLANI
- Duygusal Zeka becerilerin öğretilmesi neden gereklidir?
- Duygusal Zeka ile ilgili Yapılan Çalışmalar.
- Beyin Yapımız ve Duygularımız.
- Duyguları tanımak, duygusal özbilinç becerileri
- Özdeğerlendirme ve özgüven becerileri
- Özdenetim ve saydamlık becerileri
- Esneklik ve başarma dürtüsü becerileri.
- İnisiyatif ve esneklik becerileri.
- Empati becerisi.
- Örgütsel bilinç ve hizmet becerileri.
- Dinleme becerilerini geliştirmek.
- Beden dilini anlamak ve kullanmak.
- Esinleme ve etkileme becerileri.
- Başkalarını geliştirme ve değişim katalizörlüğü becerileri.
- Takım çalışması becerisi.
- İşbirliği becerisi.
Dersi Alanlara Katkısı
- Takım çalışması yapabilme
- Problem belirleyebilme, çözebilme ve karar verme
- Mesleki ve etik anlayışa sahip olma
- Etkin iletişim kurabilme becerisi
- Yaşam boyu öğretimin ve gelişimin bilincinde olma
- Çağdaş konuların bilincinde olma
- İşletmecilik araç, yöntem ve yaklaşımlarını saptama ve kullanabilme
- Topluma, kurumuna ve çevreye duyarlı, yapıcı ve yaratıcı işletmeci olma
Paylaş
|
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|